keskiviikko 4. elokuuta 2010

syrjähyppy...

kulunut viikko on ollut jotenkin tosi tosi ihana ja seesteinen ja sellainen hyvän mielen viikko. maanantaina oli taas hellettä ja parin tunnin aamulenkin jälkeen makoilin monta tuntia stadikalla ottamassa aurinkoa. näitä hellepäiviä ei tälle kesälle voi enää kovin montaa olla varastossa, vai voiko? toivottavasti, sillä siskollani alkaa loma ihan näillä hetkillä ja toivoisin hänellekin yhtä antoisia kelejä kuin mistä itse olen saanut nauttia.


(syrjähyppy viittaa siis tähän kuvaan.... sekoilin kahvakuulan kanssa tehden sjmv yhdellä jalalla. hauskaa ja koomista, mutta ilmeisesti myös tehokasta. jatkossa ajattelin kokeilla lisää samaa.... mukavaa vaihtelua.)


toiseksi viimeisen lomaviikon treenit ovat sujuneet hyvin ja olen omasta mielestäni kiristynyt huimasti, enemmän kuin mitä vaaka väittää. tosin, paino on laskenut erinomaisen hyvin ja tänään aamulla se oli enää 67,1kg. pari kiloa jo tiputusta lauantain tankkauksen jäljiltä ja käsin kokeiltuna se tuntuu jopa enemmältä.

maanantaina tein tuon pitkän aamulenkin lisäksi illalla ensimmäisen pumppitreenini ikinä. pumppailin olkapäitä ja ojentajia ( ja pitkästä aikaa 30 min juoksuintervallit matolla) ja vähän hakusessa oli kieltämättä se, että miten löytää sellaiset painot joilla sarjan pituudeksi tulee vähintään se 25. parhaani tein ja tästä tosiaan homma varmasti paranee jos käsky käy tehdä näitä lällyviikkoja useamminkin. en mitenkään erityisesti tykkää tästä pumppailusta, mutta menköön nyt kun on kerran käsketty. melkein hävettää tehdä vipareitakin nelosella ja ojentajan taljapainotkin on niin naurettavat ettei edes itse kehtaa katsella sitä pakkaa.

tiistaina sama jatkui, tein piiiiitkän aamulenkin ja takajalat + 30 min aerobisen fillarilla salilla. keskiviikkona, eli tänään taas pari tuntia ulkoilua aamusella ja iltasella sitten etujalat + 30 min fillaria. tällä viikolla olen myös ollut aktiivinen ja tavannut ystäviä useampanakin iltana. ehkä nämä tapaamiset ovat olleet osana nostamassa mielialaa ihan huippulukemiin.


yksi varsin kovasti ilahduttanut asia oli mysö henkkamaukan iso paketti. tilasin syksyisempiä vaatteita töitäkin ajatellen ja kerrankin voi sanoa, että tilaus onnistui täydellisesti. yksi takki oli aivan liian suuri ja yhdet leggingsit  kiristivät liikaa pohkeista, mutta muuten..... perfect.

en tiedä voiko teistä kukaan kuvitella miltä tuntuu voida tilata postimyynnistä vaatteita ja todeta, että kaikki mahtuvat päälle. tilaamani vaatteet olivat alaosista kokoa 30", 38 ja M, sekä yläosista kokoa XS, S tai 38. muistan senkin ajan kun ostin vaatteeni henkan BB (ei siis bodybuilding vaan Big is Beautiful)-osastolta. olin vähintään kokoa 46, useimmiten 48 ja joskus jopa 50. brittikoossa olin 18, 20 tai 22 ja jenkkikoossa aika monta X-kirjainta. nyt pystyn tilaamaan joko pienimmäin, tai sitten tyköistuvissa koon 38 ja ne sopivat! mielettömät kiksit ja tyytyväisyyden tunne konkretisoitua todella hienosti tässä jutussa.... HYVÄ MINÄ!

toki nyt sen verran pitää valittaa, että vaatteiden kanssa on välillä myös hankaluuksia nykyisin. joskus S on liian suuri ja pienempää ei ole. aika usein vaatteet kiristävät selästä, mutta mahassa löpöttää tyhjää. housut ja erityisesti farkut ovat sopivia reisistä ja pepusta, mutta vyötärölle jää tyhjää. takit kiristävät käsivarsista, mutta roikkuvat masusta jne. en taida taaskaan mahtua muotiin?

mutta en valita. pystyn nykyisin siltikin ostamaan vaatteita huomattavasti laajemmasta valikoimasta kuin ennen, olkoonkin että monet pohjois-eurooppalaiset merkit ovat jääneet kokonaisuudessaan liian suuriksi. olen vihdoin löytänyt vaatteita jotka koen omannäköisekseni, enää ensisijainen kriteeri ei ole se, että kunhan joku ylipäänsä mahtuisi päälle.

mahtavaa!

1 kommentti: