tiistai 28. joulukuuta 2010

uudet tuulet....


joulu oli ja meni ja olihan se ihan mahtavaa maata selällään ja lukea kirjaa ja syöpötellä luvan kanssa, ilman huonoa omatuntoa. ainoa ongelma oli se, että olin unohtanut makuuhaavakellon kotiin helsinkiin :) no ei, mutta kyllä se makailu tuntuu nyt selässä ja vähän joka paikassa. koko viime viikko meni ilman minkään sortin treeniä, olkapäästä toipuessa, syödessä, nukkuessa ja kirjoja lukiessa. ja kyllä kannatti. vasta sunnuntaina köpöttelin tunnin lenkin meidän vanhimman petomme, eli kuningatar ringan kanssa.

alkuviikko on mennyt siis sokerista vieroittuessa ja voin kertoa, että onhan se ihan perseestä. kun antaa pahalle pikkusormen niin se kirjaimellisesti vie koko käden. kyllä on nimittäin pitänyt kaivaa esiin viimeisetkin tahdon ja voiman rippeet vastustaakseni laatikoissa pyöriviä ylijääänamuja. jo monen monta kertaa olen joutunut tekemään aktiivisen päätöksen, pysähtymään hetkeen ja harkitsemaan todella tarkaan.... "otanko, vai enkö ota?". toistaiseksi en ole ottanut, mutta tiukkaa se tekee enkä lupaa, että rikkeittä suoriudun viikon loppuun asti.

viikko on alkanut treenin osalta hyvin. kättä olen edelleen lepuuttanut, sillä se oikeastaan totta puhuen on tällä hetkellä huomattavastikin kipeämpi kuin viime viikolla. ensimmäisten päivien huumassa oli varmasti osa helpotuksen tuomaa plaseboa, koska nyt kun nivelkapseli alkaa kiristämään ja paikat muutenkin normalisoitumaan, niin kipu on ollut todella kova.

eilen maanantaina kävimme yllä olevan kuvan leidien kanssa tekemässä pientä peruskuntotreeniä jefua ajatellen. treffasimme illalla malminkartanon jätemäen alla ja vedimme 90 min supertreenit hangessa kahlaten. yritän kirjata tähän treenin sisällön, ehkä se jotakuta kiinnostaa...

1) jätemäki alhaalta portaita pitkin ylös ja kiertotietä hangessa kahlaten alas
2) jätemäki alhaalta portaita pitkin puoliväliin ylös ja suoraan pitkin reisimittaista hankea alas

3) 10 sek juoksuvedot pehmeällä hankialustalla ylämäkeen 3 x 3 vetoa, kävelypalautukset ja joka setin välissä 2 min tauko

4) syöksy hankeen (kuvitteellinen pallon peittäminen) 2 x 10
4) askelkyykky ylämäkeen käsivaivaisille 2 x 20 askelta

5) karhunkävely jyrkkään ylämäkeen neljällä raajalla 3 x 15 metriä, kävelypalautus
6) askelkyykky sivuttain, 3 x molempi kylki edellä, loivahko mäki 10 m
7) sivuttaisristijuoksu, 3 x molempi kylki edellä, loivahko mäki 10 m
8) spurtti ylös ja back pedal alas takaperin alamäkeen, 3 x setti, loivahko mäki 10 min

9) dynaamiset venyttelyt parkkiksella 10 min

ja oli hiki, oli hyvä mieli ja oli riittävästi kerrankin happea. uusiksi, ihan mahtavaa.


se olis siis maanantain jumpat....

tänään tiistaina mentiin kuvassa keskellä olevan joukkuekaverini kanssa liikuntamyllyyn juoksemaan vetoja ja loikkia. olin vähän aiemmin itse paikalla ja tein alle 20 min lämmittelyn erilaisin rullaavin juoksuin ja kevyin vedoin ja sen jälkeen jatkettiin näin:

1) 10 y dynaamiset venyttelyt ja lämpät (sis. polvennostojuoksua, pakarajuoksua, cariocaa, askelkyykkyjä taakse ja sivuille taivuttaen, etureisivenyä, takareisivenyä marjoja poimien ja sufflea eri suuntiin).

2) 10 ya vedot kolmipisteasennosta x 4
3) 30 y vedot kolmipisteasennosta x 3
4) 60 y vedot kolmipisteasennosta x 2

kaikki vedot 100% tehoilla, mulla itselläni osassa vetoja pallo kainalossa testimielessä,

5) aitakävelyä, 10 aitaa x 5
6) aitakävelyä kylki edellä, 10 aitaa x 5
7) aitahypyt sivuttain kylki edellä 10 aitaa x 6

(tarkemmin muisteltuna nuo aidat tehtiin ensin ja sitten nuo vedot vasta päälle)

lopuksi itse tein vatsoja vinopenkissä ja joukkuekaverini jatkoi vähän kyykyillä ja penkillä ja rivellä jne. mä säästelin jalkoja huomiselle, sillä ohjelmassa uudelleen myllyä ja siellä uudet vedot ja varsinainen viikon raskas jalkapuntti yhdessä toisen joukkuekaverin kanssa.

käsi toimii juostessa hyvin, mutta painot on vielä aika hankalat. kokeilin vähän hauiskääntöä jne, mutta tuskaista oli...... odotellaan.

ja hei, hyviä uutisia valmentajarintamalta. olen käynyt neuvotteluja uuden mahdollisen dieettivalmentajan kanssa ja nyt näyttää siltä, että saan mahdollisesti itselleni todella asiantuntevan, kehonrakentajien parissa kunnostautuneen miehen apulaiseksi kesädieettiin. jefun ehdoilla mennään, mutta asiantuntemus hänellä ja joukkueemme voimaharjoitteluvalmentajalla yhdessä kyllä riittää parhaan mahdollisen tuloksen saavuttamiseksi, uskon näin. alkuraportit olen jo antanut ja torstaina tavataan kuvien oton ja alkukeskustelun merkeissä. it´s getting very exciting!

3 kommenttia:

  1. Heippa!

    Näitä sun juttuja on ollut todells mielenkiintoista lukea, varsinkin koskien jefua :). Taidat vissiinkin harjoitella Roostersin riveissä? Helmikuun lopussahan on tuo Eerikkilän treenileiri, niin meinaatko mennä?

    Itsehän tosiaan pelaan Northern Lightsin riveissä, joten jo senkin puolesta on mielenkiintoista lukea miten vähän isommassa joukkueessa treenataan :).

    VastaaPoista
  2. hei miia! kiva kuulla, että olet löytänyt mieluisaa luettavaa. ja eerikkilään olen menossa kyllä, joten jos itse olet siellä niin tulethan moikkaamaan? ja juu, roosters on joukkueeni.

    VastaaPoista
  3. Se on kiva lukea ja verrata miten treenataan etelässä ja isossa joukkueessa :). Itse olen myös tulossa Eerikkilään, joten täytyy yrittää pitää silmät auki, jotta tunnistaisin sitten teikäläisen siellä :).

    VastaaPoista