do di, nyt on helppo taas painaa menemään kun tietää mihin menee ja miksi sinne menee....
käytiin aamulla pieni kehityskeskustelu valkkusen kanssa ja käsittääkseni päästiin yhteisymmärrykseen siitä miten tämä projekti etenee. nythän tätä kakkosvaihetta on menty 5 viikkoa ja loppua kohti olen ollut hiukan hukassa keskittymisen kanssa. on ollut vähän hankala antaa parastaan kun ei ole ollut varsinaista konsensusta siitä mitä seuraavaksi tapahtuu sekä lyhyellä, että pitkällä tähtäimellä.
sama asiahan pätee moneen muuhunkin asiaan elämässä. suoritus on paras jos ja kun maali ja päämäärä on selkeä ja käytössä olevat työkalut on avoimesti määritelty. vielä parempi jos tavoitteen saavuttaminen tuntuu järkevällä työmäärällä mahdolliselta ja loppukin on jossain näköpiirissä. haahuilu on raskasta sekä työelämässä, että vapaa-ajalla, puhumattakaan urheiluharrastuksesta.
nyt mennään vielä tätä attack lifeä seuraavat kaksi viikkoa. tavoitteena treenata normaalisti ja syödä kuutena päivänä viikossa tiukasti ohjelman mukaan. yksi päivä viikosta on ollut vapaata syömistä, tosin nyt se muutetaan niin, että vapaan ruokailun sijasta lupa on vain hiilarimättöön. viime viikonlopun grillimakkarat eivät saaneet suurta suosiota valkun kirjoissa ja vähän tuli vihjailuja siihen suuntaan, että ylisyöminen yhdistellen rasvaa, prodea JA hiilareita teki tämän painonnousun joka nyt tähän vatsalle näyttää jämähtäneen.
hiilarimättö "kulkee läpi" paremmin ja menee suurelta osin urheilijalla hyötykäyttöön. ylimääräinen rasva ja proteiini taas ei. mutta koska valkku tuntee minut ja taipumukseni, niin katsoi ilmeisesti parhaaksi suoda ylikalorit, mutta sokerista :) käytiin kyllä taas muutaman tuhahduksen verran keskustelua irtokarkeista, mutta selvisin siitä ainakin vielä toistaiseksi voittajana. lupa on. haha.
kahden viikon päästä palaan takaisin työhön ja sen jälkeen tulee laskujeni mukaan seitsemän kovaa viikkoa. dieetissä täydet tehot päälle ja toivottavasti saan vähän vähentää ruokaakin. lokakuun ekan viikon jälkeen on tärkeä vuosittainen tapahtuma, jossa haluan olla parhaassa kunnossa ikinä, sekä nauttia täysin sydämin luksuksesta.
tämän reissuviikon jälkeen sitten menen hetkeksi "offille", tosin plussakaloreita en usko joutuvani kärsimään. tavoitteena syödä riittävästi, mutta ilman painon nousua. ja sitten...... tadaa. kisadieetti.
en tiedä milloin se alkaa, mutta olettaisin, että jossain vaiheessa joulukuuta. dieetti vedetään läpi joka tapauksessa, kävi miten kävi. ehkä iho kiristyy ja vetäytyy, tai sitten ei. mutta haluan ainakin yrittää. sitä paitsi, on jatkossa paljon helpompi pysyä hoikkana jos ja kun rasvat vedetään alatappiin edes kerran. tuossa reisissä viimeiset 25 vuotta asuneet rasvasolut on hajotettava/sulatettava kunnolla pois. ja sen jälkeen pidettävä ne inhimillisissä mittasuhteissa. voin ainoastaan onnistua, muuta mahdollisuutta ei anneta :)
ja mitä edellisen postauksen kommentteihin tulee, niin kirjoitan muutaman treenin lähiaikoina tänne sisältöineen. ensi viikko menee kuitenkin pumppiviikkona, joten siitä raportoiminen tuskin ketään mihinkään suuntaan potkii. pienet painot ja pirusti toistoja. eka kerta mulle, mutta käsky kävi. minä kun olen koko urani runtannut tasaisen tappavasti sitä 12-15 toiston sarjaa submaksimaalisilla painoilla, ei koskaan failureen asti paitsi habassa..... interesting!
että semmosta!

Hei cool! Olenkin odottanut koska aiot nousta lavalle :) Olet sitkeä nainen ja tulokset sen mukaiset, nautinnollista kesän ja treenien jatkoa!
VastaaPoistahelga :) kisadieetti on kisadieetti ja kisaaminen on asia erikseen. jos nahka löpsöttää tai olen vain laiha luikero, niin kisailen sitten ihan yksin kotonani.... mutta katsotaan. aina kannattaa yrittää, vaikka onnistuninen onkin vielä vain omassa päässä...
VastaaPoistaMihinkäs lajiin sä oot menossa? Beeäffä, klassikki vaiko isojen tyttöjen potaus? Lihaahan sulla ainakin on!
VastaaPoistajonna :) nauratti sun kysymys. bf on laji jos joku on ja sielläkin olen kyllä pieni kuin muurahainen :)
VastaaPoistaHöpsis! Varsin muhkulta näytät ainakin kuvien perusteella. Ison ja hienon muutoksen olet tehnyt ja matka vaan jatkuu!
VastaaPoistaSulla on muuten huippuhyvä blogi :) Tsemppiä kovasti!
Kiva olis kuulle sun ruokailuistas. Minkälaisia ruoka-aineita käytät/syöt päivien aikana ja minkälaisia määriä?
jonna, kiitos kauniista sanoistasi. en tiedä voinko kovin muhku olla, kun olen S-kokoa.... välilä mietin, että miten voin ollakin näin painava vaikka vaatteet on ihan kääpiökokoa.
VastaaPoistakirjoittelen noita syömisiä ja treenejä ensi viikolla viimeistään. ruokailuthan voisin kirjoittaa jo nyt, ne eivät muutu. pumppiviikon raportoinnissa sen sijaan ei ole mitään järkeä. syömisten kannalta vähän vaan mietin, että en taida uskaltaa grammoja laittaa esiin. pelottaa, että asiaan vihkiytymättömät kopioivat niitä suoraan. missään muodossahan 25 dieettiviikon jälkeen kalorit ja grammat eivät enää ole sillä tasolla, että niitä voisi kukaan kopioida....
k