sunnuntai 31. lokakuuta 2010

kiirettä pitää..

... mutta jotenkin täällä sinnitellään arjen syrjässä kiinni.

dieetti jatkuu ja jatkuu ja jatkuu, saas nähdä loppuuko ikinä. miinuksilla menen edelleen ja tuskaisen hidasta on edistyminen. mutta ei se mitään, eipä ole häävi se toinenkaan vaihtoehto, eli pullahtaminen. joten tiukasti kiinni vain toimeen ja katse tavoitteissa.

treenit maistuvat, tai pikemminkin maistuisivat, hyvältä jos vain kroppa olisi terve. olkapää on ollut kipeä jo reilun vuoden, vaikka en sitä esim. täällä ole erityisemmin mainostanut. nyt olen sitten käynyt vihdoin lääkärissä ja röntgenin ja magneettikuvien kautta on passitus leikkaukseen. olkapää operoidaan diacorilla 20.12. 2010 ja sen jälkeen tulee kuukauden treeniloma yläkropan treenaamisesta. ahdas olkapää on diagnoosina ja supraspinatuksen jänteestäkin on säikeitä poikki. olkanivelen kalvo poistetaan, nivelestä siivotaan kaikki ylimääräinen töhnä ja acromionia hiotaan, eli luuta poistetaan jotta jatkossa tuo nyt pahasti tulehtunut jänne pääsee siellä paremmin kulkemaan. jännittävää.

lisäksi tällä hetkellä on alkanut vaivata akillesjänne. se on ollut aavistuksen arka jo kesälomasta asti (varmaankin huonot kävelylenkkarit ja ne monen tunnin aamulenkit joka päivä sen ärsyttivät), mutta tällä hetkellä tulehdus on aika pahana. se kipeytyi viime tiistaina jefun juoksutreenissä oikein kovastikin, jouduin lopettamaan treenin kesken, ja nyt on aika vaikea kävellä. noh, pidetään ruumis liikkeessä kuitenkin. tokkopa se siitä miksikään muuttuu vaikka lepäisikin. kroonistumaan päin oleva vaiva ja mitäpä noille voi, ei oikein mitään.

tällä viikolla olen treenannut seuraavasti:

ma / jefun sisätreenit 1,5 h (ketteryyttä, fysiikkaa, nopeutta, palloa) + 30 min fillaria ja 15 min corea salilla omatoimisesti

ti / jefun juoksutreenit 1,5 h (lajinomaista juoksua, eli voi perse, ihan helvetin täysillä ja yks puhaltaa pilliin...)

ke / lepoa, työmatkalla savossa

to / lepoa, työmatkalla savossa

pe / olkapäät ja ojentajat 75 min  + 45 min fillaria salilla omatoimisesti

la / 70 min aamulenkki + jalkatreeni 60 min + 30 min kuntopyörää omatoimisesti

su / 60 min aamulenkki

.... ja suunnitelmana tälle illalle vielä salitreeni l. selkä ja hauikset, corea ja kuntopyörää....


tuleva viikko tulee olemaan kiireinen. maanantain ja tiistain olen kotona ja pääsen treenaamaan normaalisti. keskiviikkona lähden äkkikomennukselle kyprokselle ja palaan sieltä sunnuntaina aamulla klo 08, josta suoraan jefun lajitreeneihin. keskiviikko menee matkustaessa, mutta yritän saada to+pe+la edes jotain pientä tehtyä työnteon lomassa.... seuraava viikko nimittäin menee sekin työreissussa, tosin onneksi suomessa jolloin osaan hoitaa paremmin nämä treenit. k-salikortti on must juttu, vierailla voi pari kertaa kuussa vieraan paikkakunnan salilla ja salihan löytyy suomessa joka niemestä ja notkosta.

ai niin, sellainen juttu vielä, että jefu on parasta mitä ihminen voi tehdä vaatteet päällä. ainoa asia mikä mua tässä uudessa lajissani nyt rehellisesti ja avoimesti sanottuna surettaa on se, että hokasin ryhtyä siihen vasta nyt kun elämäni ehtoo jo kolkuttaa. miten olisikaan elämän polku ja ilot voineet olla toisenlaiset jos olisin löytänyt tämän juttuni jo aiemmin....

1 kommentti: